One Page azaz egyoldalas weboldal

bemutatkozó egyoldalas honlap készítés egyszerűen

· onepage,egyszerű,honlap,egyoldalas

Az alábbi kérdésekre kaphat egyszerű és közérthető válaszokat ebből az írásból.:

  • Kinek és mikor ajánlható egy ONEPAGER jellegű weboldal?
  • Mi az a One pager design?
  • Mire jó a One-pager honlap?
  • Mikor ajánlott one-page jellegű design felépítést használni egy weboldalon?
  • Mikor nem ajánlott az egyoldalas honlap?
  • Hogyan kell jó egyoldalas weboldalt csinálni?
  • Mi az előnye egy one-pager jellegű weboldalnak?
  • Vannak menüpontok az egyoldalas weboldalon is?
  • Mennyire van előnye a google keresésekben az egyoldalas felépítésnek?
  • Mivel lehet rontani a keresésbeni előmenetelét az egyoldalas weboldalaknak?

 

Mit jelent a One Pager honlap elrendezés?

A one pager azt jelenti, hogy “egy oldal”. Tehát józanul gondolkodva azt is gondolhatjuk, hogy minden fontos információ egy oldalra sűrítve. 

Hasonló szokott lenni a “ONE PAGER” kifejezés üzleti körökben, amikor egy olyan üzleti bemutatkozót várnak el a vállalkozótól, ami hihhetelen módon TÉNYLEG “csak” egy egyoldalas üzleti bemutató. 

Főképp az USA üzleti és befektetői körökben szokás ilyet kérni, de a lényeg az, hogy nem összetévesztendő a két dolog! 

Szóval, a ONEPAGER design használatának a célja, hogy a látogatók számára tökéletes mennyiségű, kognitívan könnyen feldolgozható információt biztosítson a tartalomfogyasztásban. 

A one pager designnal készült weboldalakon nincsenek különböző menüpontokba rendezett aloldalak, az egyetlen oldal maga a főoldal azaz a nyitólap. Ez nem azt jelenti, hogy nincsenek menüpontok hanem azt, hogy azokra kattintva is csak az adott oldalon gördül a rendszer az arra a szekcióra ahova linkelve van az adott menü.

A one pager weboldalak előnye lehet az új ablakba megnyíló menükbe rendezett “több oldalas” weboldalakhoz képest, hogy könnyen feldolgozható / fogyasztható tartalmat, egyszerűen tálalva ad a látogatónak és nem kényszeríti őt túl sok információ feldolgozására. 

A one pager design kiváló weboldal struktúrálási választás lehet, akár már kicsit divatnak is mondható, de nem mindenki és minden tartalom vagy szolgáltatás számára ajánlatos! 

SEO azaz (search engine optimalization) szempontokat figyelembe véve nem feltétlenül ez lenne amit ajánlunk mindenkinek.

A Webrevelem csapatánál sokszor ajánljuk azoknak az ügyfeleknek, akik ilyenekkel indítják az első igényfelmérő / tisztázó beszélgetést, hogy.:

  • Valami egyszerűt szeretnék,
  • Nem igazán van sok tartalom, amit el tudnánk készíteni az oldalra, 
  • elég egyszerűen érthető, amit csinálunk nem akarnám túlbonyolítani,
  • Szeretnénk ha a látogatót nem árasztanánk el felesleges marketing “rizsa” szövegekkel, csak egyetlen terméket szeretnék figyelmükbe ajánlani,
  • Csak egy kampányhoz vagy promócióhoz szeretnék feliratkoztató felületet csinálni,
  • Személyes branding jellegű weboldalt szeretnék, vagy inkább valami kreatív önéletrajzot a webre, (Ilyen példánk a www.schleer.hu, vagy a www.seresniki.com )
  • Egy egyszerű rendezvényre szeretnék jegyeket értékesíteni,
  • Nem a Google SEO lenne a célja az oldalnak, mert amúgy nincs is sok tartalom amit adni tudnának az oldalhoz.

A one pager weboldalnak mégiscsak lehetnek aloldalai?

A fentebbiekben leírtuk, hogy mi is pontosan a one pager weboldalak célja. Van azonban néhány eset, mikor az aloldalak használata elfogadott és nem annyira design idegen.

Ilyen például amikor a footerben azaz a láblécben helyezünk el linkeket és nem a főoldali tartalomba ágyazzuk be a figyelem elterelő kattintásokat. Sok olyan kötelező elem is van amit nemcsak, hogy elfogadott de egyenesen muszáj is alkalmazni. Ilyen például a GDPR szabályzat vagy az impresszum.

Mikor nem ajánlja a Webrevelem kollégája a one pager jellegű designt?

Ha a weboldala összetett, sok információt vagy tartalmat szeretne megjeleníteni melyek folyamatosan bővülnek, akkor az egyoldalas webdesignt semmiképpen sem ajánljuk. Nem ajánljuk továbbá a One pager jellegű megoldást:

  • sok termékkel rendelkező webshopok esetén,
  • portál jellegű oldalaknál,
  • Google optimalizálási szempontból kiemelten fontos projekteknél

Hogyan csinálj jól egyoldalas “onepager” weboldalt?

Mindig gondolkozz az oldaladra látogatók fejével! A kevesebb néha több, ez a mondás a webdesign-ra is sokszor igaz. 

  • Első lépésként meg kell határoznod a fő üzenetet, amit a weboldaladdal el szeretnél juttatni a felhasználókhoz. Ez kb. egy, maximum két velős és “ütős” mondat! Érdemes megnézni előtte Simon Sinek WHY című előadását a youtuben!
  • Ezután törekedj arra, hogy a szövegezés egyszerű, rövid és lényegre törő vagyis könnyen emészthető legyen minden látogató számára! Érdemes a mondanivalót jól tagolni, bekezdésekre osztani. 
  • Amikor felkeresi valaki a weboldalad, azonnal meg kell hogy találják a számukra lényeges információkat. Amennyiben az érkezés utáni első 3 másodpercben nem azt kapja a látogató amit látni szeretne akkor nagyon nagy valószínűséggel elhagyja az oldalt és továbbáll.
  • Minden lényegtelen információt el kell távolítani a weboldalról! A kevesebb több!
  • A weboldal tartalmát érdemes szakaszokra osztani, ezáltal a látogatók könnyebben megtalálják a számukra érdekes információkat. 
  • Ennek egy nagyon hatékony módja az úgynevezett „kúp” felépítés. A leglényegesebb információkat (például hogy miről szól az oldal) a weboldal tetején kell elhelyezni és lefelé haladva egyre konkrétebb és részletesebb információkat kell elhelyezni. (Tehát a kúp az fent hegyes a félreértések elkerülése végett! ;) )
  • A különböző szakaszoknál, más háttérszín használata jó ötlet lehet
  • Használj képeket, videókat vagy ábrákat és diavetítéseket a tartalom illusztrálásához.

Képek: Egy jól kiválasztott magas felbontású de lehetőleg mégis a lehető legkissebb fáljméretű ( a betöltési sebesség miatt fontos paraméter a Googlenél…) statikus kép használata növeli az esélyt arra, hogy a weboldalunkra látogatók első benyomása pozitív lesz, és emiatt nőni fog a weboldalunkon végrehajtott konverziók száma.

Videók: Egy kép többet mond száz szónál, egy videó pedig egy milliónál is többet mondhat ha jól támogatja a szöveges tartalmat! A videó használata a legegyszerűbb és legjobb mód arra, hogy ott tartsuk a látogatóink figyelmét az oldalon, ami persze megint egy fontos google szempont lehet…

  • mindig szükség van navigálási lehetőségre az oldalon. Ebben az esetben a navigáció arra szolgál, hogy eligazítsa a látogatókat hol találhatóak meg a konkrét információk, a rendelkezésre álló egy oldalon belül. Erre szolgálhat egy rögzített menüsáv az oldal tetején vagy akár egy lebegő oldalsávon amiket linkekkel vagy afféle “horgonyokkal” kötünk az adott tartalmi részhez… 
    • Fontos itt ügyelni a mobilos kezelhetőségre! A Webrevelem csapatánál sok esetben a mobilos nézet alapján kezdjük a fejlesztést és csak az után megyünk a webes elrendezésre miután mobilon jól kezelhető a teljes oldal.

CALL TO ACTION az egyoldalas weboldalaknál

  • Call To Action azaz “felhívás keringőre” vagy “csináld amit azt hiszel, hogy te akarsz” gomb vagy hívjuk aminek kényelmes, de egy a lényeg. EZ a legfontosabb rész az oldalon. Azért csinálunk nagy valószínűséggel weboldalt, hogy értékesítsünk valamit vagy feliratkoztassunk vagy felhívjuk a figyelmet valamire… A lényeg, hogy aktivitásra bírjuk a látogatót mielőbb! Erre szolgál ez a gomb! Jó esetben minden gomb egy kicsit más szöveggel van ellátva illeszkedve az adott szöveges tartalmi részhez aminek a végére odatesszük. Például egy mondat végén lehet olyan, hogy “Én is kérek ajánlatot Önöktől” de lehet olyan gomb is, hogy: “Szeretnék helyet foglalni az előadásra én is” … A lényeg, hogy itt a szofisztikáltabb gyártók minden gombra egyedi mérőket tesznek és mérik azt, hogy melyik felszólítás működik adott kampányban a legjobban a sok lehetőség közül. Ez azért is lehet fontos, mert lehet egy kis későbbi tartalom kozmetikázással még jobb konverziót lehet majd elérni később!
  • Fontos, hogy egyértelműen kifejezd látogatóid felé, milyen cselekvést vársz el Tőlük.